ONZE WERKWIJZE

Zijfers hecht veel waarde aan een gedegen aanpak: wij beginnen de opdracht altijd met een uitgebreide verkenning van uw bedrijf. Daarna volgt een onderzoeksfase gericht op de specifieke vragen die in uw onderneming actueel zijn. Door te werken volgens een vast stappenplan, kunnen wij kwaliteit waarborgen. Lees hier meer over de verschillende fasen waar een opdracht uit kan bestaan:

1. Kennismaking en intake gesprek

In het kennismakings gesprek maken wij een inventarisatie van uw behoefte (intake). Tijdens dit gesprek wordt flink door gevraagd om tot de kern van het probleem te komen. Zijfers formuleert een hoofdvraag en eventueel onderliggende deelvragen.

2. Opdracht acceptatie

Zijfers doet u een schriftelijk voorstel. Dat kan zijn een inschatting van de periode waarin u gebruik maakt van onze dienstverlening of een urenindicatie. In verband met de Wet of voorkoming witwasen en financiering van terrorisme is Zijfers verplicht om een kopie van uw identificatiebewijs op te vragen. Tevens leggen wij onze afspraken en algemene voorwaarden met u vast.

3. Verzamelen en verwerken van gegevens

Zijfers is gespecialiseerd in het digitaal ontsluiten van gegevens. Wij vinden zeer snel onze weg in uw boekhoud en administratie systemen. Met name het koppelen van verschillende bronnen, zoals een CRM-programma, planningsmodule, urenregistratie of productie systeem. Dit is altijd in overleg met u of uw medewerkers, om zo min mogelijke belasting op de organisatie te veroorzaken.

Bij voorkeur wisselen wij gegevens digitaal uit. Dat kan via OneDrive for Business of SharePoint of WeTransfer.

Heeft u alles nog hardcopy? Ook geen probleem! Zijfers beschikt over geadvanceerde scan faciliteiten.

4. Analyse van gegevens

Wanneer de gegevens zijn ingelezen begint de analyse daarvan aan de hand van de gestelde hoofdvraag en eventuele deelvragen. Data wordt in verschillende software ingelezen, verschillende analyses worden daar op los gelaten, overzichten worden opgesteld, grafieken worden gemaakt. This is where the magic happens!

5. Bespreken van bevindingen

Wanneer de analyse heeft geleid tot enkele bevindingen, zullen wij deze in een eindbespreking met u doornemen. Deze stap is essentieel, omdat Zijfers dan vaststeld of de bevindingen juist zijn (toepassen van hoor-en-wederhoor), in overeenstemming met uw vermoedens of verwachtingen en voldoen aan uw vraag. Soms beweegt de data het onderzoek naar een andere richting, het ‘fingerspitsengefull’ van de ondernemer is dan onmisbaar om vast te stellen dat we op de juiste weg zitten.

6. Rapportage

Uiteraard sluiten wij onze opdracht af met het overhandigen van een rapportage. Of het nu een jaarrekening, fiscaal rapport, begroting, financiële planning of rapport van bevindingen betreft. Zo kunt u altijd terug grijpen naar de overzichten en grafieken die wij voor u gemaakt hebben. Zijfers verschilt van andere partijen door onze gestructureerde aanpak, de methodologische werkwijze, het gebruik van de vele tools en de heldere en duidelijke communicatie en feedback aan de opdrachtgever. Ook staan wij altijd open voor uw feedback en terugkoppeling, wij streven naar 100% klanttevredenheid!

Julien van Delden

TARIEF

Zijfers werkt op uurbasis: u betaalt wat u gebruikt. De werkzaamheden
worden maandelijks achteraf in rekening gebracht mét een gedetailleerde urenspecificatie. Wij brengen maximaal 8 uur per dag in rekening, tenzij u opdracht geeft tot meerwerk.

U zit nergens aan vast: wilt u de dienstverlening beëindigen, dat kan altijd per direct. Zo flexibel is Zijfers. Uiteraard zorgen wij voor de overdracht aan een opvolger.

(interim) Financieel management op uurbasis €115,- per uur
(minimaal 3 maanden, min 16 uur per week )
Genoemde bedragen zijn exclusief btw.