ONZE AANPAK

Zijfers hecht veel waarde aan een gedegen aanpak: wij beginnen de opdracht altijd met een uitgebreide verkenning van uw bedrijf. Daarna volgt een onderzoeksfase gericht op de specifieke vragen die in uw onderneming actueel zijn. Door te werken volgens een vast stappenplan, kunnen wij kwaliteit waarborgen. Lees hier meer over de verschillende fasen waar een opdracht uit kan bestaan:

1. Kennismaking en intake gesprek

In het kennismakings gesprek maken wij een inventarisatie van uw behoefte (intake). Tijdens dit gesprek wordt flink door gevraagd om tot de kern van het probleem te komen. Zijfers formuleert een hoofdvraag en eventueel onderliggende deelvragen.

2. Opdracht acceptatie

Zijfers doet u een schriftelijk voorstel. Dat kan zijn een inschatting van de periode waarin u gebruik maakt van onze dienstverlening of een urenindicatie. In verband met de Wet of voorkoming witwasen en financiering van terrorisme is Zijfers verplicht om een kopie van uw identificatiebewijs op te vragen. Tevens leggen wij onze afspraken en algemene voorwaarden met u vast.

3. Verzamelen en verwerken van gegevens

Zijfers is gespecialiseerd in het digitaal ontsluiten van gegevens. Wij vinden zeer snel onze weg in uw boekhoud en administratie systemen. Met name het koppelen van verschillende bronnen, zoals een CRM-programma, planningsmodule, urenregistratie of productie systeem. Dit is altijd in overleg met u of uw medewerkers, om zo min mogelijke belasting op de organisatie te veroorzaken.

Bij voorkeur wisselen wij gegevens digitaal uit. Dat kan via OneDrive for Business of SharePoint of WeTransfer.

Heeft u alles nog hardcopy? Ook geen probleem! Zijfers beschikt over geadvanceerde scan faciliteiten.

4. Analyse van gegevens

Wanneer de gegevens zijn ingelezen begint de analyse daarvan aan de hand van de gestelde hoofdvraag en eventuele deelvragen. Data wordt in verschillende software ingelezen, verschillende analyses worden daar op los gelaten, overzichten worden opgesteld, grafieken worden gemaakt. This is where the magic happens!

5. Bespreken van bevindingen

Wanneer de analyse heeft geleid tot enkele bevindingen, zullen wij deze in een eindbespreking met u doornemen. Deze stap is essentieel, omdat Zijfers dan vaststeld of de bevindingen juist zijn (toepassen van hoor-en-wederhoor), in overeenstemming met uw vermoedens of verwachtingen en voldoen aan uw vraag. Soms beweegt de data het onderzoek naar een andere richting, het ‘fingerspitsengefull’ van de ondernemer is dan onmisbaar om vast te stellen dat we op de juiste weg zitten.

6. Rapportage

Uiteraard sluiten wij onze opdracht af met het overhandigen van een rapportage. Of het nu een jaarrekening, fiscaal rapport, begroting, financiële planning of rapport van bevindingen betreft. Zo kunt u altijd terug grijpen naar de overzichten en grafieken die wij voor u gemaakt hebben. Zijfers verschilt van andere partijen door onze gestructureerde aanpak, de methodologische werkwijze, het gebruik van de vele tools en de heldere en duidelijke communicatie en feedback aan de opdrachtgever. Ook staan wij altijd open voor uw feedback en terugkoppeling, wij streven naar 100% klanttevredenheid!

ONZE TOOLS

Zijfers zou niet kunnen bestaan zonder de inzet van enkele gespecialiseerde tools voor financiële verwerking van gegevens. Veel tijd gaat zitten in het selecteren van de juiste tools, de training in het gebruik daarvan en het ontwikkelen van voldoende ervaring. Jaarlijks besteedt Zijfers circa 15% van zijn tijd aan het bijhouden van deze kennis, onderzoeken en ontdekken van nieuwe tools en mogelijkheden. Zo lopen wij altijd voorop in automatisering!

Exact Online

Zijfers kan in principe overweg met ieder online boekhoudpakket. Voor de meeste bedrijven zal Exact Online voldoende functionaliteit bieden. Daarnaast ondersteunen wij: Twinfield en  e-Boekhouden.

Indien u nog geen keuze heeft gemaakt kunnen wij u begeleiden met een vergelijking en selectie van de partij die voor u het meest geschikt is. Voor de beste prijs/kwaliteit verhouding adviseren wij het gebruik van e-Boekhouden. Neem contact met ons op voor de mogelijkheden!

AFAS Profit

Als u werkt met AFAS Profit, dan heeft u gekozen voor een premium ERP-oplossing, waarbij de mogelijkheden tot volledige automatisering van uw processen verregaand zijn. Vaak worden deze mogelijkheden echter niet volledig benut door uw eigen financiële afdeling.

Zijfers is de schakel tussen uw eigen mensen en de consultants van AFAS, wij vertalen  wensen van gebruikers naar de verschillende modules in AFAS. Zijfers bedenkt het proces, door interviews te houden met kritische functionarissen binnen uw onderneming en vertaald dit naar inrichting.

Zijfers heeft de volgende trainingen van AFAS Profit doorlopen:

  1. Financieel procesbeheer
  2. Logistiek procesbeheer
  3. Payroll procesbeheer

Microsoft Power BI

Financiële informatie alléén is tegenwoordig niet meer voldoende. Door logistieke en financiële informatie te combineren kunnen onmisbare inzichten verkregen worden. Vaak is de data wel voorhanden,
maar is deze nog niet geschikt om direct te verwerken. Zijfers is gespecialiseerd in data-analyse en kan ruwe data omtoveren tot bruikbare management informatie. Daarbij geldt Microsoft Power BI als de standaard Business Intelligence oplossing. Heeft u behoefte aan ondersteuning in het gebruik of begeleiding bij de implementatie? Neem contact op voor de mogelijkheden!

Speedbooks Rapportage

Zijfers maakt gebruik van Speedbooks Rapportage software voor het maken van rapportages die inzicht bieden. Speedbooks bevat vele standaard templates, waarmee u snel inzicht kunt verkrijgen. Ideaal is de module consolidatie om de cijfers van meerdere bedrijven samen te voegen, ook als deze verschillend zijn van juridische vorm, land of er gewerkt wordt met verschillende boekhoud pakketten.

Microsoft Excel

Nog steeds geldt het spreadsheetprogramma van Microsoft: Excel als hét standaard programma voor de meest veelzijdige administratieve taken, van ledenadministratie tot voorraadbeheer tot facturatieprogramma. Zijfers kent Excel door en door en wij gebruiken het dagelijks. Haalt u wel alle mogelijkheden uit Excel?

Draaitabellen, rechtstreeks data koppelingen, volwaardige applicaties: Zijfers kan het maximale uit Excel halen en het inzetten als hulpmiddel voor het behalen van uw bedrijfsdoelstellingen.

Filemaker

Sommige bedrijven vragen om maatwerk oplossingen. Met FileMaker is het mogelijk om in relatief korte tijd (Rapid Application Development RAD) een maatwerk oplossing te maken, die verder gaat dan een Excel sheet. Dit is in het bijzonder het geval wanneer u:

  • Veel werkt met Apple Mac systemen (inclusief iPads en iPhones).
  • Op meerdere locaties toegang nodig heeft tot één brondata bestand.
  • Met meerdere personen tegelijkertijd toegang tot een applicatie nodig heeft.
  • Met een camera barcodes wilt scannen en nieuwe barcodes wilt genereren voor bijvoorbeeld etiketten of pakbonnen.
  • Rechstreeks vanuit de applicatie (standaard) documenten wilt generen met data die reeds beschikbaar is en deze direct wilt mailen (bijvoorbeeld als PDF).

Maatwerkoplossingen hoeven helemaal niet duur te zijn! Vanaf € 999,- kunt u al beschikken over een maatwerkoplossing voorzien van uw huisstijl en uw logo. U kunt denken aan: een systeem voor urenregistratie en/of ziekteverzuim, een eenvoudig warehouse management systeem (WMS), een orderregistratie systeem, een formulieren generator.

Zijfers ontwikkelt zélf maatwerk oplossingen in huis. Heeft uw applicatie complexe compontenten, dan werken wij samen met partners die het programmeerwerk voor hun rekening nemen. Zijfers verzorgt dan implementatie, training van gebruikers en de aansluiting met uw financiële systemen.

ONZE TARIEVEN

Zijfers werkt op uurbasis: u betaalt voor wat u gebruikt. Op deze manier betaald u nooit teveel. Uiteraard kunnen wij meestal een indicatie van de geschatte tijdsbesteding geven.

De werkzaamheden worden maandelijks achteraf in rekening gebracht mét een gedetailleerde urenspecificatie. Wij brengen maximaal 8 uur per dag in rekening, tenzij u opdracht geeft tot meerwerk.

U zit nergens aan vast: wilt u de dienstverlening beëindigen, dat kan altijd per direct. Zo flexibel is Zijfers. Uiteraard zorgen wij voor de overdracht aan een opvolger.

(interim) Financieel management op uurbasis €125,- per uur
(minimaal 3 maanden, min 16 uur per week )
Genoemde bedragen zijn exclusief btw.