Interim management

De volgende stap

U bent een gerenommeerde Midden- en Kleinbedrijf onderneming (MKB) en uw bedrijf is uitgegroeid tot een volwaardige onderneming. U bent toe aan een volgende stap, professionalisering, uitbreiding, groei … maar u weet in financieel opzicht niet waar te beginnen. Kan ik deze investering wel dragen? Hoeveel ruimte heb ik nog om extra personeel aan te nemen? Waar vind ik gekwalificeerde medewerkers? Hoe financier ik mijn groeiende behoefte aan werkkapitaal? Waar laten we geld liggen (soms letterlijk in uw magazijn of winkel!) Soms heeft u een goed functionerend team, maar door een onverwachte gebeurtenis (ziekte, zwangerschap, uitdiensttreding) heeft u een dringende behoefte aan een professional die onmiddellijk in kan springen en direct meedraait in uw organisatie. Herkent u zichzelf in bovenstaande vragen? Neem dan contact op met Zijfers! Een greep uit onze dienstverlening:

  • Interim controlling (financial of business control)
  • Interim financieel management
  • Inrichten van een Reporting Cycle (begroting, tussentijdse cijfers, prognose, revised forecast)
  • Inrichten van een management Dashboard
  • Implementatie van Business Intelligence tools (QlikView, PowerBI)
  • Pre-audit diensten (voorbereiden van interim- en eindejaarscontrole voor de accountant)
Julien van Delden

De stimulus zit hem vooral in het bedrijfsmatig meedenken. Een goede boekhouding wordt gevoed door efficiëntere processen.

‘Het gaat niet om administreren en boekhouden alleen . . . Juist dat meedenken in processen zorgt voor hogere resultaten

‘Het fijne van een meedenkend financieel adviseur is dat je dankzij betere processen tot een hoger resultaat komt.’

WAT KUNNEN WIJ VOOR U BETEKENEN?

Enkele voorbeelden van opdrachten die wij naar volle tevredenheid hebben uitgevoerd:

J. van Seeters, Zon-IQ over Zijfers

“Wij hebben enkele jaren van enorme groei in sales doorgemaakt. Zijfers heeft ons
geholpen met het verkrijgen van inzicht in de belangrijkste knelpunten van onze
cashflow. Door de maandelijkse rapportage bleek dat debiteuren onnodig lang open
stonden. Dankzij adequaat debiteurenbeheer hebben we de gemiddelde betaaltermijn
met 7 dagen kunnen verkorten.
Door overzichtelijke voorraad-rapportages bleek ook welke producten te lang in ons
magazijn lagen. Door een betere distributie naar andere installateurs hebben wij het
voorraadniveau met ruim € 100.000,- kunnen verlagen.”

T. de Groot, Federatie Medisch Specialisten over Zijfers

“Door ziekte van een medewerker, waren we dringend op zoek naar een vervangend
controller voor een van onze stichtingen. Het ging om een complex declaratieproces,
waarbij ingediende declaraties moesten worden getoetst aan ons normenkader.
Jules had binnen no-time de opgelopen achterstanden weggewerkt, wist de soms
moeilijke dossiers naar tevredenheid van betrokkenen op te lossen en kwam met
aanbevelingen hoe het proces richting de toekomst te vereenvoudigen. Ook heeft hij
de begeleiding van de nieuwe huisaccountant bij de interim- en jaarrekeningcontrole
voor z’n rekening genomen.”